حجـــــره مجــازى

گاه نوشته های من

حجـــــره مجــازى

گاه نوشته های من

هنوز هم دوست دارم بنویسم...

آداب زندگی از منظر روایات

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶ ب.ظ
باسمه تعالی

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: مَا مِنْ شَیْ‏ءٍ یُقَرِّبُکُمْ مِنَ الْجـَنَّةِ وَ یُبَاعِدُکُمْ مِنَ النَّارِ إِلَّا وَ قَدْ أَمَرْتُکُمْ بِهِ، وَ مَا مِنْ شَیْ‏ءٍ یُقَرِّبُکُمْ مِنَ النَّارِ وَ یُبَاعِدُکُمْ مِنَ الْجـَنَّةِ إِلَّا وَ قَدْ نَهَیْتُکُمْ عَنْهُ؛ ای مردم! به خدا سوگند! هر آنچه شما را به بهشت (سعادت) می‌رساند و از آتش جهنم (بدبختی) دور می‌سازد، به شما گفتم و شما را بدان وادار کردم و آنچه شما را به آتش جهنم (بدبختی) نزدیک می‌کند و شما را از بهشت (سعادت) دور می‌سازد از آن نهی کردم و شما را از عمل به آن بازداشتم.

الکافی، ج2، ص74، ح2 

با عرض سلام و احترام خدمت تمامی شیعیان و محبین اهل‌بیت علیهم السلام و عرض تبریک به مناسبت أعیاد شعبانیه، از آن جایی که دین مقدس اسلام، برای زندگی اجتماعی و انفرادی مردم، برنامه وسیع و پرمایه‌ای دارد که خط سیر ترقی و تکامل بشر را از ابتدای تولد تا مرگ، همه را معین کرده است لذا تصمیم گرفتم که در حد خودم مواردی که در دین مقدس اسلام بیان شده است را به طور اختصار در این جا ذکر کنم که هم از برنامه اولیاء‌الهی در زندگی روزمره آگاهی یابیم و هم بدانیم که اسلام برای تمام کارهای ما برنامه دارد.
و به جهت اینکه این نوشتار باعت ملالت نشود در هر پست یک موضوع از موضوعات اخلاقی با عنوان "آداب زندگی از منظر روایات" به همراه چند حدیث اشاره می‌شود. شروع این پست در شب میلاد سیدالساجدین و زین‌العابدین علیه السلام را به فال نیک گرفته و از آن حضرت در جهت ادامه این کار استمداد میطلبم.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۳/۲۳
  • ۲۲۷ نمایش
  • جواد جعفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی