حجـــــره مجــازى

گاه نوشته های من

حجـــــره مجــازى

گاه نوشته های من

هنوز هم دوست دارم بنویسم...

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

باسمه تعالی

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: مَا مِنْ شَیْ‏ءٍ یُقَرِّبُکُمْ مِنَ الْجـَنَّةِ وَ یُبَاعِدُکُمْ مِنَ النَّارِ إِلَّا وَ قَدْ أَمَرْتُکُمْ بِهِ، وَ مَا مِنْ شَیْ‏ءٍ یُقَرِّبُکُمْ مِنَ النَّارِ وَ یُبَاعِدُکُمْ مِنَ الْجـَنَّةِ إِلَّا وَ قَدْ نَهَیْتُکُمْ عَنْهُ؛ ای مردم! به خدا سوگند! هر آنچه شما را به بهشت (سعادت) می‌رساند و از آتش جهنم (بدبختی) دور می‌سازد، به شما گفتم و شما را بدان وادار کردم و آنچه شما را به آتش جهنم (بدبختی) نزدیک می‌کند و شما را از بهشت (سعادت) دور می‌سازد از آن نهی کردم و شما را از عمل به آن بازداشتم.

الکافی، ج2، ص74، ح2 

با عرض سلام و احترام خدمت تمامی شیعیان و محبین اهل‌بیت علیهم السلام و عرض تبریک به مناسبت أعیاد شعبانیه، از آن جایی که دین مقدس اسلام، برای زندگی اجتماعی و انفرادی مردم، برنامه وسیع و پرمایه‌ای دارد که خط سیر ترقی و تکامل بشر را از ابتدای تولد تا مرگ، همه را معین کرده است لذا تصمیم گرفتم که در حد خودم مواردی که در دین مقدس اسلام بیان شده است را به طور اختصار در این جا ذکر کنم که هم از برنامه اولیاء‌الهی در زندگی روزمره آگاهی یابیم و هم بدانیم که اسلام برای تمام کارهای ما برنامه دارد.
و به جهت اینکه این نوشتار باعت ملالت نشود در هر پست یک موضوع از موضوعات اخلاقی با عنوان "آداب زندگی از منظر روایات" به همراه چند حدیث اشاره می‌شود. شروع این پست در شب میلاد سیدالساجدین و زین‌العابدین علیه السلام را به فال نیک گرفته و از آن حضرت در جهت ادامه این کار استمداد میطلبم.
  • جواد جعفری

 شیخ «عیسی بن صالح» مفتی سرشناس وهابی در جدید ترین فتوای خود اعلام کرد: جایز است افرادی که از ناتوانی جنسی رنج می برند، فیلم های غیراخلاقی مشاهده کنند، به شرط اینکه بازیگران آن مسلمان باشند!
از سوی دیگر شیخ «جاسم السعیدی» مفتی سرشناس وهابیون بحرین نیز در فتوایی نسبتا مشابه گفت: همان طور که قبلا هم اعلام کرده بودم، اگر هدف بر طرف کردن کمبود بودجه و ناتوانی اقتصادی بحرین باشد، فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی به اندازه مورد نیاز، البته با اجازه ولی أمر، جایز است

  • جواد جعفری

طی میکنیم سمت ملاقات جاده را

شاید کسی سوار کند این پیاده را

 

وقتش رسیده است که با گریه ریختن

جبران کنید توبه ی از دست داده را

 

تکریم دیگری است همین امتناع ها

پس شکر میکنیم عطای نداده را

 

ما در رکوع نافله با آبروتریم

اصلاً نخواستیم تن ایستاده را

 

خُدّام آستانْ همیشه جلوترند

یا رب نگیر خدمت این خانواده را

 

مکه شرافتش به حضور محمد است

پس قصد میکنیم فقط مکه زاده را

 

گر بی علی بناست که این راه طی شود

مگذار پس مقابل ما راه جاده را

 

ما درب خانه ای به جز این در نمیرویم

ما بی علی کنار پیمبر نمیرویم

  • جواد جعفری

در مورد ایمان حضرت ابوطالب هیچ تردیدی وجود ندارد و تنها گروهی از اهل سنت با تبلیغات مسموم و جوسازی های نادرست، ذهن عده ای که قدرت فهم عمیق نداشته و از سویی خود را عقل کل تلقی کرده اند، را مشوش کرده اند.
 ما تنها یک دلیل ساده بر اسلام ابوطالب می آوریم تا مطلب کاملاً روشن شود هر گاه زنی ایمان و اسلام می آورد دیگر نمی بایست در نکاح مرد کافر باقی بماند و خود به خود از آن جدا می شد و به مسلمین می پیوست این در حالی است که می دانیم اولاً فاطمه بنت اسد از ایمان آورندگان صدر اسلام است و ثانیاً تا آخر عمر جناب ابوطالب در قید همسری او قرار داشت. علاوه بر این خود حضرت امیر(علیه السلام) بعد از وفات پدر بزرگوارش برای او عمره به جای می آورد. نکته مهم این است که دشمنان حضرت امیر(علیه السلام) وقتی نتوانستند به شخصیت نورانی او ضربه وارد کنند با کافر خواندن جناب ابوطالب در مقام تخفیف مقام آن جناب بر آمدند.
طالبین جهت تحقیق بیشتر و ادله تفصیلی می توانند به کتاب شریف الغدیر ج۷ مراجعه نمایند.

  • جواد جعفری

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در یکی از سخنان خود به تشریح ویژگی های امام موسی بن جعفر پرداخته است،با توجه به فرا رسیدن شهادت هفتمین امام شیعیان جهان متن سخنان این مرجع تقلید شیعیان  در پی می آید:

  • جواد جعفری

آیت الله العظمی وحید خراسانی-مد ظله العالی- امروز (1392/03/08) در درس تفسیر با اشاره به روایت: عالمی که از علم او منتفع شوند افضل است از عبادت هفتاد هزار عابد، به مسؤولیت سنگین روحانیون اشاره کرده، فرمودند: بر کسانی که در دوره سال در دین تفقه کرده اند، آیا با چنین مسؤولیتی، در حفظ ایتام اهل بیت علیهم السلام از شبهات و صیانت آنان در برابر لغزشهای اعتقادی چه ایجاب می کند؟

  • جواد جعفری