حجـــــره مجــازى

گاه نوشته های من

حجـــــره مجــازى

گاه نوشته های من

هنوز هم دوست دارم بنویسم...

آیت الله العظمی وحید خراسانی-مد ظله العالی- امروز (1392/03/08) در درس تفسیر با اشاره به روایت: عالمی که از علم او منتفع شوند افضل است از عبادت هفتاد هزار عابد، به مسؤولیت سنگین روحانیون اشاره کرده، فرمودند: بر کسانی که در دوره سال در دین تفقه کرده اند، آیا با چنین مسؤولیتی، در حفظ ایتام اهل بیت علیهم السلام از شبهات و صیانت آنان در برابر لغزشهای اعتقادی چه ایجاب می کند؟

سپس ایشان ضمن نقل روایتی در ذیل آیه وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ فرمودند: وظیفه فرد فرد شما تحکیم عقاید ، تهذیب اخلاق و تعلیم احکام است، این سه را منتشر کنید و حداکثر استفاده را برای روز حسرت کبری ببرید.
معظم له در ادامه راه و روش هدایت و تبلیغ دین را بیان کرده، فرمودند: فقط دو کلمه باید هدف باشد: یکی خدا و یکی راه خدا. تمسک کنید به قرآن که بهار دلهاست و به امام زمان که روح قرآن است. مردم را با خدا آشنا کنید و آیاتش را بر آنان بخوانید و امام زمان علیه السلام را بشناسید و به مردم بشناسانید.
آیت الله العظمی وحید خراسانی-مد ظله العالی- به یکی از روشهای شناختن امام زمان علیه السلام اشاره نموده، فرمودند: زیارات این امام را بخوانید و بفمید و به مردم بفهمانید که امام زمان کیست.
سپس معظم له یکی از زیارات آن امام را قرائت کردند و به مقامات و صفات ویژه آن حضرت اشاره نمودند.
آیت الله العظمی وحید خراسانی-مد ظله العالی- در پایان، کار بزرگ علامه حلی- رحمه الله- و تشرف او به محضر مقدس حضرت ولی عصر-عجل الله تعالی فرجه الشریف- را نقل کردند و فرمودند: نام او را احیاء کنید، باشد که گوشه چشمی به من و تو بکند و اگر اینجور کار کنید مورد عنایت او واقع می شوید.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۳/۰۹
  • ۱۶۰ نمایش
  • جواد جعفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی